Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývojová porucha koordinace a využití MABC-2 testu k hodnocení dětí ve věku 3-10 let s posouzením vlivu termínu narození a porodní hmotnosti
Ducháčková, Iveta ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Vývojová porucha koordinace a využití MABC-2 testu k hodnocení dětí ve věku 3-10 let s posouzením vlivu termínu narození a porodní hmotnosti" se ve své teoretické části zabývá nejnovějšími poznatky, které se týkají prevalence onemocnění, možnou etiologií, dále se zaměřuje na diagnostiku, klinický obraz, komorbidity a terapeutické strategie. Praktická část zahrnuje hodnocení motorických dovedností 52 typických dětí s využitím MABC-2 testu. Děti byly rozděleny dle jejich termínu narození a porodní hmotnosti na jedince narozené v termínu a jedince s prematuritou, narozené před 37. týdnem. Cílem praktické části bylo na prvním místě porovnat získané výsledky vzájemně, druhým cílem bylo zhodnotit, zda existuje vzájemný vztah mezi termínem narození, porodní hmotností a výsledkem MABC-2 testu. U testovaných jedinců nebyla existence korelace statisticky prokázána, nicméně byly viditelné rozdíly v průměrných hodnotách všech tří komponent MABC-2 i celkového testového skóre MABC-2 testu.
Život rodin s autismem
KALÍŠKOVÁ, Iveta
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak diagnóza dítěte s PAS ovlivnila život rodiny. Analýza informací, které byly získány z rozhovorů, poskytla mnoho poznatků. Zároveň byly nalezeny i odpovědi na jednotlivé výzkumné otázky, které byly zaměřeny na běžný den rodiny s dítětem s PAS, změny mezi partnery po zjištění diagnózy a do jaké míry ovlivnila diagnóza celkový život rodiny. Výzkum probíhal kvalitativní výzkumnou strategií, technikou polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí s poruchou autistického spektra. Pro tento typ výzkumu byly předem připravené otázky, které byly průběhu rozhovoru poupravovány. Výzkumné šetření probíhalo s dvanácti informanty- rodiči dětí s poruchou autistického spektra. Díky otevřenému kódování se podařilo najít deset základních kategorií. Z rozhovorů bylo patrné, že každé dítě s PAS, i když má stejnou diagnózu, se od ostatních dětí ve svých projevech odlišuje. Výpovědi matek se protnuly hlavně v oblasti stereotypního života dětí, ale zároveň se shodují na úlevných emocích po zjištění diagnózy. Rodiče najednou cítili větší jistotu a přestali pochybovat o svém údajném selhání ve výchově. Informantky uváděly jako velké problémy širší rodinné vztahy a časovou náročnost péče. Ve vztazích mezi partnery po zjištění diagnózy již určité změny nastaly. I když diagnóza byla u některých rodin příčinou rozpadu partnerského vztahu, u jiných naopak vedla k utužení a prohloubení spolupráce mezi partnery. Zpracování tohoto tématu mi přispělo nejen k rozšíření pohledu na oblast poruch autistického spektra, ale dokonce mě obohatilo o nové přátelské vztahy s rodinami. Výzkum bakalářské práce může napomoci šířit informace o poruchách autistického spektra a zároveň ukázat rodičům, že s touto diagnózou nejsou sami.
Užití ABA terapie u dětí s PAS v České republice
SLOBODA, Tereza
Abstrakt Pro mou bakalářskou práci jsem si zvolila téma "Užití ABA terapie u dětí s PAS v ČR" jelikož mne tato forma terapie zajímá i z osobního hlediska. ABA je vědní disciplína, ve které se v rámci intervencí používají konkrétní terapeutické postupy, proto ve své práci používám také spojení ABA Terapie. Bakalářská práce je rozdělena a na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována Poruchám autistického spektra, etiologii, nejvíce postiženým oblastem, představení ABA a základních metod a současné legislativě, možném studiu ABA v ČR. V praktické části je uvedena případová studie, která zachycuje chlapce od narození do 7 let, na kterém je od určení diagnózy praktikována ABA terapie a v současné době navštěvuje jedinou speciální základní a mateřskou školu, která jej s použitím ABA vzdělává. Na intervenci ABA se názory velmi různí a ráda bych v práci poukázala na možné využití ve speciálním školství, kde by tato forma šla nastavit u dětí, které nereagují na jiné formy terapií a využít tak potenciál ke zlepšení životní úrovně nejenom klienta, ale celého okolí, jelikož autismus velmi ovlivňuje sociální a taktéž i rodinné vazby. Cílem této práce je tedy poukázat na vývoj, který je možné s ABA dosáhnout, poukázat na možnost využití ABA terapie jako jedné z možností při vzdělávání u dětí s PAS nebo kombinovaným postižením a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti, a to i přes vážný handicap.
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Anémie pro praxi sestry na intenzivní péči
Dubická, Zuzana ; Brixiová, Simona (vedoucí práce) ; Hrabánková-Navrátilová, Darja (oponent)
v ČJ: Tématem předložené práce je problematika anémií. Teoretická část diplomové práce se zabývá přehledem nejznámějších typů anémií, jejich etiologii, diagnostikou, příznaky, léčbou. V praktické části je sledována informovanost o této problematice nelékařských zdravotnických pracovníků, pracujících bez odborného dohledu na odděleních intenzivní péče. Informace od vybraných respondentů budou získány, metodou strukturovaných dotazníků. Výstupem práce je edukační materiál, kterého lze použít k ucelení znalostí o této problematice v rámci adaptačního procesu. Výsledky výzkumného šetření, budou zpracovány do tabulek s grafy a shrnuty v diskuzi a závěru.
Postpoliomyelitický syndrom - etiologie a možnosti rhb terapie
Mejsnarová, Alena ; Demeková, Júlia (vedoucí práce) ; Kobesová, Alena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Postpoliomyelitický syndrom - etiologie a možnosti RHB terapie" pojednává o problematice tohoto onemocnění, oficiálně uznaného za samostatnou diagnózu teprve před necelými třiceti lety. Postpoliomyelitický syndrom se může rozvinout u jedinců, kteří v dětství nebo mládí prodělali dětskou obrnu, poliomyelitidu, tedy infekční virové onemocnění postihující buňky předních rohů míšních. Nástup příznaků, mezi které patří zejména svalová slabost, zvýšená únava, bolesti svalů a kloubů a další, se obvykle projeví po období trvajícím minimálně 15 let od primární nákazy, během kterého je zdravotní stav těchto jedinců relativně stabilní. Práce předkládá širokou škálu patofyziologických procesů zodpovědných za etiologii těchto tzv. pozdních následků poliomyelitidy, dále se zabývá klinickým obrazem, diagnostikou a odrazem vzniklých obtíží v psychice postižených jedinců. Velká část je věnována terapii postpoliomyelitického syndromu, jejíž nedílnou součástí je komplexní rehabilitace, proto jsou zde možnosti RHB léčby podrobně popsány. Práce je zpracována formou rešerše dostupných, převážně zahraničních zdrojů, pojednávajících o tomto tématu. Teoretická část práce je doplněna kazuistikou, kde je uvedena anamnéza, vyšetření a terapie pacientky s PPS včetně fotografické dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.